Nowoczesna i przyjazna szkoła szansą sukcesu uczniów

Szkoła Podstawowa nr 16 im. Orląt Lwowskich w Przemyślu realizuje projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego - „Nowoczesna i przyjazna szkoła szansą sukcesu uczniów”- w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 Oś priorytetowa IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie, realizowany w ramach Działania 9.2 Poprawa jakości kształcenia ogólnego.

Wyniki rekrutacji na zajęcia realizowane w projekcie-TUTAJ

Harmonogram zajęć - TUTAJ

Cel główny projektu:

Poprawa jakości kształcenia ogólnego ukierunkowana na rozwój kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw i umiejętności (szczególnie w ramach technologii informacyjno-komunikacyjnej), zwiększających ich szansę na rozwój osobisty.

Grupa docelowa projektu:
a) uczniowie SP nr 16 im. Orląt Lwowskich w Przemyślu

b) nauczyciele pracujący w SP nr 16 im. Orląt Lwowskich w Przemyślu

Zakres wsparcia:

  1.  zajęcia dodatkowe kształtujące i rozwijające kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy oraz kreatywność, innowacyjność i pracę zespołową, prowadzone metodami aktywnymi wg autorskich programów;
  2. indywidualne doradztwo edukacyjno-zawodowe;
  3. indywidualne i grupowe doradztwo edukacyjno-psychologiczne;
  4. indywidualna terapia specjalistyczna BIOFEEDBACK skierowana do uczniów z trudnościami w nauce i z zaburzeniami rozwojowymi;
  5. realizacja warsztatów przyrodniczych w ramach Szkolnego Koła Młodego Odkrywcy sekcja: przyrody, biologii, fizyki, chemii i geografii;
  6. warsztaty dla uczniów dotyczące wykorzystania narzędzi TIK;
  7. szkolenia dla nauczycieli w zakresie doskonalenia umiejętności i kompetencji zawodowych;
  8. doposażenie pracowni przyrodniczych, tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu;
  9. doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK; wykonanie w szkole sieci komputerowej przewodowej i bezprzewodowej;
     

Okres realizacji projektu: od 01.09.2018 r. do 30.06.2020 r.
Wartość projektu:                                           983 701,25 zł

Wysokość dofinansowania projektu:                933 553,25 zł

       Materiały do pobrania

Regulamin rekrutacji

Formularz zgłoszeniowy dla ucznia 2019

Aneks 2019

        Zajęcia projektowe

Redakcja gazetki szkolnej - Nasze Orlątko

Muzykoterapia

Program - Jestem, więc mówię

Ceramiczne sztuczki

Bajkowe potyczki szachowe

Projektowanie robotów

Trening umiejętności społecznych

Szkolne Koło Młodych Odkrywców - Sekcja Przyrody

Szkolne Koło Młodych Odkrywców - Sekcja Chemii

Zajęcia Logopedyczne

Życie to teatr

Przygoda z matematyką

Biofeedback

Bajkoterapia, czyli bajki pomagajki dla małych i dużych

 

Najważniejsze informacje:

Biuro projektu

Biuro mieści się w sali naprzeciwko sekretariatu

Biuro czynne jest od poniedziałku do czwartku w godz. 10.00-15.00

 

Termin rekrutacji:

od  2 do 25 września 2019 r.

 

Niezbędna dokumentacja:

  • Regulamin rekrutacji
  • Formularz zgłoszeniowy dla ucznia 2019
  • Aneks 2019

 

 

Zajęcia wg klas-informacja, o zajęciach dedykowanych do danej grupy wiekowej:

 

Zajęcia wg klas:

Klasy I

  • ABC emocji – kształtowanie umiejętności uczenia się z wykorzystaniem inteligencji emocjonalnej
  • Nauka czy zabawa?, a może jedno i drugie - kształtowanie umiejętności uczenia się
  • Klub Młodego Odkrywcy – sekcja przyrody – zajęcia rozwijające kompetencje przyrodnicze
  • Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
  • Ceramiczne sztuczki (tylko uczniowie z niepełnosprawnością) – zajęcia socjoterapeutyczne
  • Zajęcia logopedyczne (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Terapia specjalistyczna Biofeedback (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)

Klasy II

  • Przygoda z matematyką
  • Roboty w akcji – zajęcia z informatyki
  • Bajkowe potyczki szachowe – zajęcia rozwijające myślenie strategiczne
  • Nauka czy zabawa?, a może jedno i drugie - kształtowanie umiejętności uczenia się
  • Klub Młodego Odkrywcy – sekcja przyrody – zajęcia rozwijające kompetencje przyrodnicze
  • Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
  • Ceramiczne sztuczki (tylko uczniowie z niepełnosprawnością) – zajęcia socjoterapeutyczne
  • Zajęcia logopedyczne (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Terapia specjalistyczna Biofeedback (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)

Klasy III

  • Przygoda z matematyką
  • Roboty w akcji – zajęcia z informatyki
  • Bajkowe potyczki szachowe – zajęcia rozwijające myślenie strategiczne
  • Nauka czy zabawa?, a może jedno i drugie - kształtowanie umiejętności uczenia się
  • Klub Młodego Odkrywcy – sekcja przyrody – zajęcia rozwijające kompetencje przyrodnicze
  • Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
  • Ceramiczne sztuczki (tylko uczniowie z niepełnosprawnością) – zajęcia socjoterapeutyczne
  • Zajęcia logopedyczne (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Terapia specjalistyczna Biofeedback (tylko uczniowie z niepełnosprawnością)

Klasa IV

  • Roboty w akcji – zajęcia z informatyki
  • Bajkowe potyczki szachowe –rozwijanie myślenia strategicznego
  • ABC emocji – kształtowanie umiejętności uczenia się z wykorzystaniem inteligencji emocjonalnej
  • Nauka czy zabawa?- kształtowanie umiejętności uczenia się
  • Życie to teatr – warsztaty dramowe
  • Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
  • Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
  • Klub Młodego Odkrywcy – sekcja przyrody
  • Warsztaty dotyczące wykorzystania narzędzi TIK oraz bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni (wszyscy uczniowie)
  • Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
  • Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
  • Zajęcia logopedyczne
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)

Klasy V

  • Programowanie robotów – zajęcia z informatyki
  • Bajkowe potyczki szachowe –rozwijanie myślenia strategicznego
  • Życie to teatr – warsztaty dramowe
  • Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
  • Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
  • Klub Młodego Odkrywcy – sekcja biologii
  •  Klub Młodego Odkrywcy – sekcja geografii
  • Warsztaty dotyczące wykorzystania narzędzi TIK oraz bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni (wszyscy uczniowie)
  • Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
  • Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
  • Zajęcia logopedyczne
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)

Klasy VI

  • Programowanie robotów – zajęcia z informatyki
  • Grafika komputerowa w matematyce – zajęcia z informatyki
  • Życie to teatr – warsztaty dramowe
  • Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
  • Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
  • Klub Młodego Odkrywcy – sekcja biologii
  •  Klub Młodego Odkrywcy – sekcja geografii
  • Warsztaty dotyczące wykorzystania narzędzi TIK oraz bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni (wszyscy uczniowie)
  • Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
  • Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
  • Zajęcia logopedyczne
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)

Klasy VII

  • Grafika komputerowa w matematyce – zajęcia z informatyki
  • Życie to teatr – warsztaty dramowe
  • Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
  • Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
  • Klub Młodego Odkrywcy – sekcja chemii
  •  Klub Młodego Odkrywcy – sekcja fizyki
  • Konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym
  • Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
  • Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
  • Zajęcia logopedyczne
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)

Klasy VIII

  • Życie to teatr – warsztaty dramowe
  • Rozwijanie kompetencji społecznych – asertywność
  • Nasze Orlątko – kształtowanie inicjatywności, przedsiębiorczości i pracy w grupie
  • Klub Młodego Odkrywcy – sekcja chemii
  •  Klub Młodego Odkrywcy – sekcja fizyki
  • Konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym
  • Indywidualne doradztwo edukacyjno-psychologiczne
  • Zajęcia sportowe BOCCE (uczniowie z niepełnosprawnością)
  • Ceramiczne sztuczki – zajęcia socjoterapeutyczne
  • Zajęcia logopedyczne
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Mówię, myślę, jestem” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Trening umiejętności społecznych” (orzeczenie PPP lub zaburzenia zachowania)
  • Terapia specjalistyczna Biofeedback (trudności w nauce, zaburzenia zachowania)

 

Niezbędna dokumentacja projektowa:

 

  • uczniowie, którzy w ubiegłym roku nie składali dokumentacji – formularz + oświadczenie
  • uczniowie, którzy w ubiegłym roku składali dokumentacje projektową:
  • aneks do formularza
  • formularz (sytuacja ucznia w porównaniu z ubiegłym rokiem uległa zmianie)
  • uzyskanie orzeczenia o niepełnosprawności, orzeczenia PPP lub opinii PPP
  • zmiana miejsca zamieszkania z terenu miejskiego na wiejski i odwrotnie
  • zmiana sytuacji materialnej na status niski lub odwrotnie

 

 

 

 

Lista uczniów zakwalifikowanych w projekcie do uczestnictwa  w zajęciach dostepna będzie po rekrutacji, pod koniec września.